Content marketing, czyli jak tworzyć skuteczne i wartościowe treści

Content marketing, czyli jak tworzyć skuteczne i wartościowe treści [1]
Content marketing, czyli jak tworzyć skuteczne i wartościowe treści [2]
Content marketing, czyli jak tworzyć skuteczne i wartościowe treści [3]
Content marketing, czyli jak tworzyć skuteczne i wartościowe treści [4]
Content marketing, czyli jak tworzyć skuteczne i wartościowe treści [5]

Czasy, kiedy klienci łatwo ulegali sugestiom zawartym w reklamach już dawno odeszły w zapomnienie. Obecnie konsumenci są już znudzeni nachalnym marketingiem i powtarzalnymi treściami, które mają ich zachęcać do zakupów określonych produktów. Chcą być zaskakiwani. Cenią sobie reklamy, które jednocześnie są dla nich źródłem informacji. Jak tworzyć skuteczne i wartościowe treści? O tym pokrótce poniżej.

Content marketing - sposób na skuteczną reklamę

Content marketing to nic innego jak wartościowe i unikalne treści tworzone na potrzeby reklamowe. Są one szczególnie cenione zarówno wśród marketerów, jak i konsumentów, którzy w sieci poszukują autorytetów i cennych informacji. Content marketing jest korzystny z punktu widzenia klienta, jak i samego przedsiębiorcy. Dzięki niemu potencjalny kupujący może nabyć cenne informacje, w jaki sposób rozwiązać swój problem, a sprzedający może wykazać się jako autorytet i zdobyć zaufanie zainteresowanej jego produktami osoby. Jak tworzyć treści wartościowe

Kim jest Twój klient?

Aby pisać skuteczne treści marketingowe, należy w pierwszej kolejności zastanowić się do kogo kierujemy dany tekst. Pisząc do przysłowiowego ogółu nie będziemy trafiać do nikogo, co ostatecznie sprowadzi się do tego, że nasza kampania nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Zanim podejmiemy się działania w postaci tworzenia treści poznajmy naszą grupę docelową. Do kogo kierujemy swoje usługi? W jakiej grupie wiekowej się obracamy? Jakiej płci są nasi klienci? Jakie mają zainteresowania? Im więcej informacji na temat naszej grupy docelowej uzyskamy, tym łatwiej będzie nam dopasować trafiające do nich treści.

Content marketing

Jak pisać? Czyli słowo o stylu i nastawieniu.

Treści, które mają być zamieszczone w sieci powinny trafiać prosto do "ludzkich serc". I celowo używamy tutaj takiego sformułowania, gdyż decyzje konsumpcyjne - jak udowodniły liczne badania - podejmujemy pod wpływem emocji, które staramy się racjonalizować. Teksty, które tworzymy na potrzeby marketingowe powinny poruszać, być zabawne i trafiać prosto w sedno. Jeśli trudno nam, aby pojedynczy artykuł posiadał wszystkie te cechy, to spróbujmy inaczej - pisać, jak fachowcy, ale jednocześnie pasjonaci danej dziedziny. Unikajmy jednak nadętych sformułowań, które mogą wskazywać na zarozumiałość. To nigdy nie wyjdzie nam na dobre, a może nawet zniechęcić potencjalnych klientów do współpracy. Pamiętajmy, aby teksty były przystępne i zrozumiałe, a także zawierały konkretne informacje.

Pisanie to nie wszystko. Pamiętaj o dystrybucji.

Samo napisanie tekstu nie sprawi, że dotrze on do właściwych osób - czyli tych, które mogą być zainteresowane zakupem naszych produktów, czy usług. Aby treść dotarła do odpowiednich odbiorców udzielajmy się na forach branżowych, grupach Facebookowych, czy innego rodzaju social mediach. Dajmy się zobaczyć i docenić. Jeśli pozostawimy tekst sam w sobie licząc na to, że "sam się obroni" tkwimy w błędzie. W natłoku ogromu treści jakie są dostępne w sieci, naszym literackim wysiłkom trzeba odrobinę pomóc.

Produkty


koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.