Opinie w Google Maps - jak zdobyć pozytywne opinie i pożegnać się z negatywnymi?

Opinie w Google Maps - jak zdobyć pozytywne opinie i pożegnać się z negatywnymi?…
Opinie w Google Maps - jak zdobyć pozytywne opinie i pożegnać się z negatywnymi?…
Opinie w Google Maps - jak zdobyć pozytywne opinie i pożegnać się z negatywnymi?…

Prowadzisz swój własny biznes? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek odnośnie opinii w Google Maps. Wszelkie oceny i komentarze są ważne w każdej branży, dlatego warto pozyskiwać opinie od swoich klientów. Na szczęście jest już aplikacja, która ułatwia zarządzanie reputacją w sieci.

Opinie Google - co musisz o nich wiedzieć?

Opinie Google to oceny klientów przesłane za pośrednictwem Google Moja Firma. Opinie wpływają pozytywnie między innymi na pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że najlepszymi recenzjami są te opisowe. Możesz o tym poinformować klienta, dzięki czemu będzie wiedział, że nie wystarczy zaznaczyć gwiazdek. Ważny jest również czas wysłania prośby do klienta. W tym przypadku wszystko zależy od branży. Jeżeli wyniki Twojej pracy są widoczne od razu, wyślij zaproszenie do wystawienia opinii po kilku dniach od zamknięcia sprzedaży. Jeżeli na efekty trzeba troszeczkę poczekać, możesz przypomnieć o sobie po miesiącu.

Dlaczego firmom tak bardzo zależy na opiniach w Google?

Oczywiście chodzi tu o potencjał, jaki niosą za sobą pozytywne opinie. Zasada jest prosta: im więcej pozytywnych opinii, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów. A co za tym idzie - wzrost sprzedaży. Jest tak, ponieważ ponad 90% konsumentów sprawdza opinie o danej firmie zanim dokona zakupu, bądź skorzysta z jej usług. Co więcej, oceny wpływają na pozycję firmy w mapach Google. Ponadto dbamy w ten sposób o wizerunek firmy oraz pokazujemy klientom, że ich opinia jest ważna. Oceny i komentarze to także źródło wiedzy o tym, co zadowala konsumentów, a nad czym trzeba jeszcze popracować.

Jak zdobywać pozytywne opinie Google?

Najlepszym sposobem jest skierowanie do klienta prośby o wystawienie opinii. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby poprosić o rekomendacje już w momencie, gdy klient dziękuje nam za produkt czy usługę. Działaj szybko! To jest właśnie ten moment, w którym istnieje największa szansa, że otrzymasz opinię. Pamiętaj jednak, by wyraźnie wskazać miejsce, w którym klient może wyrazić opinię o Twojej firmie. Zadbaj również o personalizację wiadomości z prośbą o recenzję. W ten sposób pokażesz, że autentyczność firmy, jej ludzką twarz.

Dlaczego nie należy kupować opinii?

Niektórzy właściciele firm uważają, że nie muszą się wysilać i kupują opinie. Takie opinie da się jednak rozpoznać. Cechuje je ogólnikowość, więc nie znajdziemy w nich informacji, który produkt był tak cudowny, jaka usługa sprawiła, że klient poczuł się tak błogo, ani jak w ogóle wyglądała obsługa klienta. Jeżeli nie chcesz, aby ktoś odkrył, że opinie o Twojej firmie są fałszywe, nie wybieraj drogi na skróty. Odbudowanie reputacji jest o wiele cięższe niż dbanie o zadowolenie klientów i zdobywanie od nich opinii. Nie polecamy jednak namawiania do wystawienia 5 gwiazdek zanim klient w ogóle kupi produkt lub skorzysta z naszej usługi. Nie boisz się chyba, że po sfinalizowaniu zakupu klient nie będzie już zadowolony.

Jak usunąć negatywną opinię z wizytówki w Google Maps?

Z wizytówki Google można usunąć jedynie te opinie, które naruszają zasady Google. Chodzi tu o treści, które są niezgodne z prawem lub są związane z terroryzmem, propagują nienawiść i dyskryminację oraz są wystawiane przez osoby podające się za pracowników Googla. Jak widzisz, nie ma tu wzmianki o opiniach, które chcemy usunąć, ponieważ nie do końca się z nimi zgadzamy. Poza tym po zgłoszeniu danej opinii trzeba czekać na kilka dni na decyzję Google. Czy więc nie ma już żadnego rozwiązania na negatywne opinie? Oczywiście, że jest! Przede wszystkim nie bój się odpowiadać na negatywne komentarze. Zachowaj przy tym spokój i bądź kulturalny. Dobrą praktyką jest również przeproszenie za zaistniałą sytuację, a nawet zaproponowanie rekompensaty. Dobrze jest też nie wdawać się w dyskusję na forum, lecz wyjaśnić sytuację np. droga mailową.

W zarządzaniu opiniami może pomóc Ci aplikacja RatingCaptain. To narzędzie nie tylko pozyska opinie od Twoich klientów, ale też zgromadzi je ze wszystkich wybranych przez Ciebie platform opiniotwórczych w jednym miejscu. Dzięki temu już nie będziesz szukać recenzji swoich produktów czy usług w całej sieci. Aplikacja wyśle do Twoich klientów zaproszenie do wystawienia opinii i jeśli użytkownik będzie chciał napisać negatywną ocenę, zostaniesz o tym poinformowany. Zyskasz więc czas na reakcję i załagodzenie sytuacji, zanim opinia pojawi się w Internecie.

Produkty


koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.