Pełna internetowość firmy z systemem CRM

Pełna internetowość firmy z systemem CRM [1]
Pełna internetowość firmy z systemem CRM [2]
Pełna internetowość firmy z systemem CRM [3]

Obsługa sklepu internetowego wymaga od nas nie tylko wiedzy, ale również odpowiednich narzędzi, które umożliwiają jej sprawne wdrożenie w życie. Jeżeli zależy nam na dobrej obsłudze klienta i na tym chcemy budować swoją markę, również warto zaopatrzyć się w coś, co ułatwi nam to już i tak poważne zadanie.

1. Co to jest CRM?

2. Najważniejsze zalety systemów CRM

3. Dlaczego warto wdrożyć system CRM w firmie?

4. CRM a praca zdalna - czy się ze sobą łączą?

Co to jest CRM?

Skrót CRM pochodzi od angielskiej frazy customer relationship managment. Jest to specjalistyczne oprogramowanie służące do monitorowania, zarządzania i sprawdzania efektów tegoż dla relacji firmy z jej klientami. Tak samo, jak każdy sklep czy usługa wykonywane stacjonarnie dbają o relacje ze swoimi odbiorcami, tak też czynią to sklepy i usługi oferowane przez internet. Jest to bardzo ważny proces, którego jakość realizacji może zaważyć na tym, czy odbiorcy naszych dóbr będą chcieli nawiązać z nami współpracę, czy też nie. Pojęcie CRM ma również wydźwięk filozoficzny, określający podejmowanie wszelkich możliwych działań aby utrzymać zadowolenie klienta na wysokim poziomie.

Najważniejsze zalety systemów CRM

Najbardziej oczywistą zaletą wdrożenia systemu CRM do naszej firmy jest lepsza i sprawniejsza obsługa klienta, która docelowo ma prowadzić do jego pozostania przy nas i dalszego korzystania z oferowanych przez nas produktów czy usług. Poza tym jednak dobrze funkcjonujący CRM zapewni nam również takie możliwości, jak:

  • analizowanie wyników firmy na bieżąco: dzięki danym zbieranym podczas obsługi klienta możemy bez problemu sprawdzić, czy nasza strategia się sprawdza oraz jakie korzyści nam przynosi;
  • profilowanie klienta i dopasowanie działań pod niego: gromadzenie informacji na temat konkretnych klientów lub grup klientów pozwala na lepsze dopasowanie oferty do ich oczekiwań, na czym zyskują obie strony;
  • mniejszy koszt szkolenia nowych pracowników: obsługa CRM jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu, w związku z czym wdrożenie nowego pracownika nie jest trudnym ani żmudnym wyzwaniem;
  • brak wycieku danych przy okazji odejścia pracownika: wszystkie dane są przechowywane w taki sposób, aby uniemożliwić ich wydobycie.

Dlaczego warto wdrożyć system CRM w firmie?

Zarówno system, jak i filozofia CRM to bardzo przydatne narzędzia, które pozwalają nam lepiej dopasować się do potrzeb naszych obecnych i potencjalnych klientów. Dzięki nim jesteśmy również w stanie znacząco zmniejszyć niektóre koszty, co również przekłada się na lepsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Schemat funkcjonalny typowego systemu CRM jest bardzo prosty do zrozumienia, a co więcej możemy go dowolnie modyfikować i dopasowywać do naszych potrzeb, ponieważ oprogramowanie tego typu jest bardzo elastyczne i przy odrobinie wysiłku będzie pasować do naszej firmy jak rękawiczka na dłoni.

CRM a praca zdalna - czy się ze sobą łączą?

Obecnie wiele osób chcąc nie chcąc pracuje w sposób zdalny, jednak nawet i bez konieczności pozostawania w domu wielu z nas co jakiś czas zostaje w domu, aby wykonać zadania niewymagające pojawienia się w biurze. Do odpowiednio przygotowanego i dobranego systemu CRM możemy zalogować się z dowolnego miejsca na świecie, tak długo jak będziemy mieć internet. Dzięki temu możemy pracować swobodnie, nadal posiadając dostęp do wszystkich niezbędnych danych. Jest to także rozwiązanie wygodne dla managerów, ponieważ w dowolnej chwili bardzo łatwo możemy sprawdzić, czym zajmują się nasi pracownicy i jak im to wychodzi.

Produkty


koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.