Perfumy niszowe a perfumy mainstreamowe

Perfumy niszowe a perfumy mainstreamowe [1]
Perfumy niszowe a perfumy mainstreamowe [2]
Perfumy niszowe a perfumy mainstreamowe [3]
Perfumy niszowe a perfumy mainstreamowe [4]
Perfumy niszowe a perfumy mainstreamowe [5]

Piękne zapachy potrafią wprowadzić nas w doskonały nastrój, zmienić nastawienie do świata lub przywołać wspomnienia. Nic dziwnego, że rynek perfumiarski z roku na rok powiększa się, a kreatorzy zapachów i ich twórcy odkrywają coraz to nowe mieszanki aromatów.

Z roku na roku kupujemy coraz więcej flakoników perfum. Najczęściej naszych zakupów dokonujemy na stronach sklepów internetowych, przebierając wśród niezliczonych ilości zapachów mainstreamowych. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ciekawe propozycje oferują swoim klientom także producenci zapachów niszowych. Jak je rozróżnić?

Po tym poznasz perfumy niszowe

Decydując się na opisanie tego typu zapachów, trzeba zauważyć, że bardzo trudno jest trafić na definicję lub charakterystykę tych produktów, która w pełni oddawałaby to, czym dokładnie one są. Z tego powodu zdecydowaliśmy się wyodrębnić kilka atrybutów, które najpełniej pomogą wskazać na unikalnych charakter tych perfum.

Pierwszym z wyróżników jest dostępność. Tutaj posłużymy się porównaniem wielkości produkcji takich flakonów jak na przykład te oferowane przez takie firmy jak Armani. Jak szacuje się, zapachy tej marki oferowane są w niemal 25 000 perfumerii stacjonarnych i internetowych na świecie. Z kolei produkty chociażby Robert Piguet dostępne są jedynie w kilku miejscach na świecie. Z tego powodu można wywnioskować, że produkty niszowe są automatycznie trudnej dostępne (mimo że w przypadku perfum zasada ta przestaje być tak bardzo istotna, ponieważ pojawia się coraz więcej perfumerii niszowych, a niektóre marki starają się o miejsca na półkach sklepów mainstreamowych).

Perfumy niszowe to niezwykłe, unikalne produkty i dlatego w tej kategorii zapachów znaleźć można chociażby aromaty taśmy klejącej, pralni chemicznej, szynki wędzonej, pomidorów oraz wiele innych. Mogą pojawić się także tak zwane zapachy single note, czyli takie eksponujące zapach jednej nuty (na przykład róży lub drzewa sandałowego). Niestety, za tak rzadko spotykane aromaty, musimy niekiedy sporo zapłacić. Ceny perfum niszowych mogą zaczynać się od kilkuset, a kończyć nawet na kilku tysiącach złotych!

Niszowe czy mainstreamowe?

Decyzja co do tego, na które perfumy zdecydujemy się, zależy nie tylko od zasobności naszego portfela (wszak niektóre zapachy niszowe mogą kosztować podobnie jak te bardziej popularnych), ale także od naszych indywidualnych preferencji. Obydwie grupy mogą zawierać kompozycje genialne i te mniej udane. To, za co płaci się w przypadku zakupu perfum niszowych to przede wszystkim ciekawe i intrygujące pomysły kreatorów zapachów. Ich działania mogą nie doprowadzić do stworzenia zapachowego bestsellera, ale przede wszystkim mają zaspokoić wyszukane gusta odbiorców. Z tego powodu perfumy niszowe odpowiadają osobom, które nie chcą pachnieć tak jak większość mijających je osób.


koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.