Przydatne akcesoria rowerowe

Przydatne akcesoria rowerowe [1]
Przydatne akcesoria rowerowe [2]
Przydatne akcesoria rowerowe [3]
Przydatne akcesoria rowerowe [4]
Przydatne akcesoria rowerowe [5]
Przydatne akcesoria rowerowe [6]
Przydatne akcesoria rowerowe [7]

Teoretycznie do jazdy rowerowej wystarczy sam rower, ale w praktyce każdy ma inne wymagania i oczekiwania wobec tego środka transportu. Wtedy właśnie z pomocą przychodzi szeroka gama dostępnych na rynku akcesoriów rowerowych.

Akcesoria rowerowe to bardzo szeroki dział, którego produkty pozwalają na komfortowe korzystanie z roweru niezależnie od rodzaju kolarstwa jaki uprawiamy, a także ułatwiają jego przechowywanie w ciągu całego roku.

Bagażniki i gumy rowerowe

Najczęściej spotykanymi na rynku bagażnikami rowerowymi są te wykonane ze stali i aluminium. Z racji zastosowanego materiału różnią się swoją wagą, a co za tym idzie również i ceną. Standardowe bagażniki rowerowe są w stanie utrzymać ciężar do 25 kilogramów. W razie potrzeby da się również znaleźć modele z limitami nawet do 40 kg. Istotną sprawą jest to, ile punktów podparcia posiada bagażnik, najlepiej jakby były to trzy niezależne punkty. Gwarantuje to dobre rozłożenie obciążenia na cały stelaż. Dodatkowym zabezpieczeniem są specjalne gumy, którymi można przywiązać ładunek do bagażnika.

Bidony i koszyki rowerowe

Podstawowym parametrem bidonu rowerowego jest jego pojemność. Najbardziej popularne na rynku modele są w stanie pomieścić od 500 do 1500 ml płynu. W razie potrzeby można oczywiście znaleźć modele o większej pojemności. Należy jednak pamiętać, że większa pojemność idzie w parze z mniejszą funkcjonalnością. Natomiast dobry koszyk na bidon powinien przede wszystkim być wykonany z aluminium albo karbonu i posiadać regulację mocowania. Umożliwia to dopasowanie koszyka do każdego typu ramy. Powinien też posiadać otwarty uchwyt z dodatkowym zabezpieczeniem podtrzymującym bidon od spodu.

Błotniki rowerowe

Błotniki rowerowe różnią się przede wszystkim sposobem mocowania oraz długością. Błotniki dla rowerów miejskich i turystycznych mocowane są do widełek i zacisków koła. Są to dopasowane do koła błotniki, przy których kupnie należy zwrócić uwagę, czy ich rozmiar odpowiada rozmiarowi koła rowerowego. Pozostałe, bardziej uniwersalne błotniki mogą być montowane pod koronę widelca, do otworu w koronie widelca, bezpośrednio do ramy lub, w przypadku błotników tylnych, do wspornika siodełka.

Dzwonki rowerowe

Wyróżniamy trzy podstawowe typy. Pierwszy to dzwonek rowerowy typu gong, najbardziej popularny ze względu na małe rozmiary i niską cenę. Jako wadę można uznać pojedynczy dźwięk, który często wymaga kilkukrotnego użycia. Drugi typ to klasyczny dzwonek z koładką, wydający donośny i podwójny dźwięk. Jest dość duży co może stanowić wadę dla osób, które mają w planach montaż na kierownicy większej ilości akcesoriów. Trzeci typ to dzwonek typu trąbka, używany najczęściej w rowerach dziecięcych.

Foteliki i przyczepki rowerowe

Dziecięcy fotelik rowerowy powinien być przede wszystkim dopasowany pod względem wagi malucha. Kolejna sprawą jest rodzaj mocowania. Fotelik może być przymocowany z przodu do kierownicy bądź z tyłu do bagażnika lub ramy roweru. Siedzisko powinno podpierać główkę, zabezpieczać po bokach i posiadać miękkie wnętrze. Droższe modele fotelików posiadają też regulowany kąt oparcia. Niezbędne są oczywiście szelki, najlepiej pięciopunktowe z dodatkowym zabezpieczeniem przed odpięciem przez dziecko. Zapinane powinny być też podnóżki, by uniemożliwić dziecku przypadkowe włożenie stopy w kręcące się koło. Z kolei na dłuższe wycieczki dobrym wyborem będzie przyczepka rowerowa dla dziecka. Są one dużo wygodniejsze i bezpieczniejsze od fotelików, ponieważ w razie upadku rowerzysty nie wywracają się razem z nim. Dodatkowo mogą być amortyzowane, chronią przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi a samemu dziecku zapewniają ciekawe widoki w czasie podróży.

Liczniki i akcesoria

Wśród liczników rowerowych rozróżniamy przede wszystkim liczniki przewodowe i bezprzewodowe. Te pierwsze zapewniają transmisję danych bez zakłóceń, ale dość delikatny kabelek łączący czujnik z licznikiem łatwo może ulec uszkodzeniu w czasie jazdy terenowej. Liczniki bezprzewodowe są bardziej odporne na agresywną jazdę, ale tańsze modele są podatne z kolei na zakłócenia powodowane silnymi polami magnetycznymi. Podstawowe i niezbędne funkcje, jakie powinien posiadać każdy licznik to prędkość aktualna, średnia oraz maksymalna, dystans przejazdu i dystans całkowity, oraz czas przejazdu. Droższe modele posiadają znacznie więcej funkcji, łącznie z wbudowanym GPS-em dla miłośników długich przejażdżek.

Najczęstszymi sposobami zaczepienia liczników są opaski zaciskowe oraz gumki połączone z samoprzylepną warstwą znajdującą się pod spodem licznika. Montując licznik bezprzewodowy do roweru dobrze jest pamiętać, że z uwagi na bezprzewodową transmisję danych, im krótszy odstęp pomiędzy licznikiem a czujnikiem, tym lepiej. Miejsce zaczepienia czujnika nie ma znaczenia dla samego pomiaru, ale radzi się montować go dość wysoko z uwagi na ewentualne przeszkody w czasie jazdy.

Lusterka rowerowe

Współczesne lusterka rowerowe mogą być zamontowane na kilka sposobów, np. do kasku, bezpośrednio do kierownicy lub za pomocą rogów z rozkładanymi lusterkami, które doczepia się do kierownicy. Istnieją też bardziej wymyślne rozwiązania jak np. lusterko w postaci kamery, z której obraz przekazywany jest do wyświetlacza GPS na kierownicy (dodatkowo dochodzi wtedy konieczność posiadania modułu GPS, który jest w takim wypadku niezbędny do działania samego „lusterka").

Oświetlenie rowerowe

Według rozporządzenie Ministra Transportu rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone z przodu - w co najmniej jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej;
oraz z tyłu – w co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej.
Dopuszczalne są migające światła pozycyjne. Należy przy tym pamiętać, że nie ma obowiązku jeżdżenia z doczepionym oświetleniem rowerowym za dnia. Dostępne na rynku lampki rowerowe różnią się określaną w lumenach, mocą strumienia świetlnego. Przyjęło się, że dobrym wynikiem dla lampek tylnych jest od 20 do 100 lumenów. Natomiast dla lampek przednich wystarczająca moc zaczyna się już od 5 lumenów i zależnie od potrzeb może dochodzić do 200 lumenów. Najmocniejsze lampki posiadają moc dochodzącą nawet do 1300 lumenów, są to już jednak produkty dla wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Podpórki, stopki rowerowe

Stopki rowerowe są przydatne szczególnie dla obładowanych sakwami rowerów turystycznych. Najpopularniejszą wersją jest oczywiście stopka mocowana z tyłu roweru. Podpórka boczna z kolei to odmiana stopki spotykana najczęściej w rowerach trekkingowych. Trzecim rodzajem jest stopka centralna, podpierająca rower od dołu zamiast od boku. Rozwiązanie to jest spotykane głównie wśród rowerów miejskich.

Pokrowce na rower

Pokrowce rowerowe chronią przede wszystkim przed szkodliwym, dla powłoki lakierniczej, długotrwałym promieniowaniem UV. Zabezpieczają ponadto przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Modele lepszych firm wyposażone są dodatkowo w membrany wodoodporne i mrozoodporne.

Trenażery rowerowe

Trenażer rowerowy to konstrukcja, która umożliwia jazdę na rowerze „na sucho". Składa się z przytrzymującej rower w miejscu, w uniesionej pozycji, specjalnej ramy oraz podkładki pod przednie koło. Wyróżniamy dwa rodzaje trenażerów: rolkowe oraz magnetyczne. Do obu modeli istnieje możliwość podłączenia licznika. W czasie korzystania z trenażera rolkowego opór wytwarzany jest jedynie za pomocą przerzutek w rowerze. Natomiast w wypadku trenażera magnetycznego, opór pochodzi od magnesów w urządzeniu. Możliwe jest również kupno specjalnych opon rowerowych przeznaczonych do jazdy na trenażerach.

Uchwyty, stojaki, wieszaki na rower

Rozwiązaniem dla ciasnych pomieszczeń i małych mieszkań są ścienne wieszaki i uchwyty rowerowe. Pozwalają oszczędzić miejsce, a sam rower, w przeciwieństwie do wolnostojącego, nie jest narażony na obtarcia czy uderzenia.

Zapięcia

Istnieje kilka opcji zabezpieczenia roweru przed kradzieżą. Najbardziej popularną jest gruba, gęsto pleciona stalowa linka. Sposób ten nie należy jednak do najbardziej pewnych, bowiem linka może zostać przecięta przez większość nożyc do metalu. Jest również dostępna odmiana linki z nawleczonymi tulejami. Jej skuteczność niestety jest również niska. Kolejnym produktem jest tzw. U-lock, wykonany z utwardzanej stali pałąk, który swoją nazwę czerpie z kształtu, w jaki jest zagięty, przypominającego literę 'U'. Rower można też zabezpieczyć specjalnie do tego przeznaczonym łańcuchem, którego zaletą jest łatwiejsze dostosowanie się do poręczy, do której przypinamy rower, natomiast do wad należy zaliczyć sporą wagę własną. Jako uzupełnienie jednego z powyższych sposobów zabezpieczenia roweru można zastosować blokadę na koło, która uniemożliwia jazdę czy toczenie roweru.
Zamki w zapięciach rowerowych mogą być na klasyczny klucz lub szyfr.

Produkty

Zmień produkt
 
25.99
Zmień produkt
 

koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.