Akcesoria do fitnessu i ćwiczeń

Akcesoria do fitnessu i ćwiczeń [1]
Akcesoria do fitnessu i ćwiczeń [2]
Akcesoria do fitnessu i ćwiczeń [3]
Akcesoria do fitnessu i ćwiczeń [4]
Akcesoria do fitnessu i ćwiczeń [5]

Fitness to rodzaj gimnastyki rekreacyjnej, która oprócz ćwiczeń z własnym ciężarem ciała, może być również urozmaicana różnymi akcesoriami do ćwiczeń. Zależnie od tego, jakie są nasze cele treningowe i priorytety, możemy wybrać dodatkowe rekwizyty, które pozwolą nam na jeszcze lepsze zaangażowanie tych partii mięśniowych, na których nam najbardziej zależy.

Akcesoria do fitnessu

Kołyska do brzuszków – dzięki temu urządzeniu pozycja ćwiczącego jest najbardziej zbliżona do optymalnej. Trenując z użyciem kołyski, ręce znajdują się na podpórkach, a dolny odcinek kręgosłupa spoczywa na specjalnej poduszce. Jest to szczególnie ważne dla osób, które w czasie wykonywania klasycznych brzuszków skarżą się na bóle w odcinku szyjnym lub lędźwiowym kręgosłupa. Konstrukcja kołyski narzuca poprawną technikę, co pozwala również na lepszą izolację trenowanych mięśni.

Stepper – to urządzenie symulujące wchodzenie po schodach. Umożliwia trenowanie mięśni łydek, nóg i pośladków. Występuje w kilku odmianach. Stepper prosty lub po prostu Step, to najprostsza i najtańsza odmiana tego urządzenia. Ma postać pojedynczego schodka. Powierzchnia użytkowa powinna być pokryta antypoślizgowym materiałem, sam schodek powinien być stabilny i odporny na przesuwanie pod wpływem ciężaru. Najlepiej gdyby posiadał też trzystopniową regulację wysokości. Stepper skrętny wymaga ruchów podobnych do tych, które wykonujemy jadąc na łyżwach. Angażuje tym samym więcej grup mięśniowych. Stepper z linkami, oprócz możliwości trenowania mięśni nóg, pozwala również na trenowanie mięśni górnej części ciała. Stepper ze słupkiem ułatwia zachowanie równowagi w czasie ćwiczeń i zwiększa stabilność samego urządzenia. Mini steppery są natomiast sporo mniejsze od tradycyjnych i są przeznaczone przede wszystkim dla osób, które nie posiadają wiele przestrzeni do ćwiczeń. Dodatkowo, steppery dzielą się na mechaniczne i magnetyczne. Częściej spotykane są steppery mechaniczne, gdzie systemem dozującym opór są siłowniki oraz tłoki hydrauliczne. W rzadszych i droższych modelach magnetycznych, opór dozowany jest za pomocą pola magnetycznego lub elektromagnetycznego. Steppery tego typu są zdecydowanie bardziej ciche i cechują się większą wytrzymałością.

Trenażery nóg – są to urządzenia fitness angażujące mięśnie ud, pośladków oraz dolnej części brzucha, czyli najbardziej problematycznych partii mięśniowych kobiecego ciała. Ćwiczenie polega na unoszeniu swojego ciała w górę i w dół. Zalecany czas treningu to 60 sekund, kilka razy dziennie.

Twistery – jeden z bardziej popularnych sprzętów fitness. Pozwala ćwiczyć mięśnie ud, pośladków i brzucha. Poprawia wygląd całej talii. Urządzenie składa się z obrotowego talerza, który obraca się pod wpływem ruchu mięśni ćwiczącego. Są też modele, w których wbudowany silnik sam obraca talerzem.

Hula-hoop – popularna plastikowa obręcz służy nie tylko do zabawy, ale jest również skutecznym przyrządem do ćwiczeń. Pomaga modelować talię, utwardza mięśnie brzucha i wpływa korzystnie na poprawę postawy ćwiczącego. Wzmacnia też kręgosłup. Modele dla początkujących są lżejsze i mają większą średnicę. Dla bardziej zaawansowanych poleca się cięższe koła, które dodatkowo wyposażone są w masujące wypustki.

Skakanka – skakanie na skakance to jeden z najtańszych i szybkich sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów. W czasie ćwiczeń pracują prawie wszystkie mięśnie naszego ciała. Skakanka wpływa korzystnie na całą sylwetkę, a ćwiczenia nie wymagają dużej ilości miejsca. Najłatwiej dobrać prawidłową długość skakanki stając na jej środku. Powinna wtedy sięgać do wysokości pach. Dla dodatkowego urozmaicenia dość monotonnego treningu można kupić skakankę z wbudowanym licznikiem, który będzie liczył ilość powtórzeń.

Kamizelka obciążeniowa – jej funkcją jest zwiększenie wagi całkowitej ćwiczącego, co skutkuje dodatkowym obciążeniem mięśni, przyspieszonym spalaniem kalorii i zwiększaniem siły i wytrzymałości organizmu. Kamizelka obciążeniowa jest wykorzystywana przede wszystkim w treningach zorientowanych na sztuki walki, gdzie priorytetem jest wypracowanie siły eksplozywnej. Ma zastosowanie również w koszykówce, biegach oraz lekkiej atletyce. Jest zaprojektowana w taki sposób, by nie krępować ruchów w czasie treningu. Posiada regulację za pomocą pasków i rzepów, która pozwala na dopasowanie jej do każdego rodzaju sylwetki. Jest wykonana z odpornego na przetarcia i rozerwania materiału. Poszczególne modele kamizelek różnią się ilością wkładów, czyli kieszonek, w których znajduje się obciążenie. Jest nim specjalny granulat w kształcie kulek, który pozwalaja kamizelce lepiej dopasować się do sylwetki. Wszystkie płytki są zabezpieczone rzepami tak, by nie przesuwały się w czasie wykonywania gwałtownych ruchów. Waga kamizelki zawiera się najczęściej w przedziale pomiędzy 1 a 36 kg, z poszczególnymi płytkami ważącymi w przybliżeniu 3 kg każda.

Obciążniki na kostki i nadgarstki – są to paski z wszytym obciążeniem, które zapina się wokół kostek i nadgarstków w celu zwiększenia trudności wykonywania ruchów podczas ćwiczeń. Paski wykonane są zazwyczaj z neoprenu, czyli kauczuku syntetycznego. Najczęściej spotykane są ciężarki w przedziale od 0,5 do 3 kilogramów. Dla bardziej wymagających dostępne są też wersje 5 kilogramowe.

Worek bułgarski – wykonany ze skóry bądź tworzyw sztucznych worek z obciążeniem, wykorzystywany przede wszystkim na treningach sztuk walki. Sprawdza się również na tradycyjnej siłowni, jako alternatywa dla wielu ćwiczeń. Pozwala na kompleksowy trening wszystkich mięśni ciała. Na rynku są dostępne różne rodzaje (np. z wyjmowanym i stałym wkładem) i kolory, które odpowiadają wadze całkowitej worka. Worek bułgarski zwiększa gęstość mięśni, co skutkuje lepszą wizualnie sylwetką, poprawia wydolność organizmu oraz koordynację ruchową, a także wzmacnia mięśnie postularne, odpowiedzialne za poprawną postawę ciała.

Rollery – piankowe wałki o gładkiej lub karbowanej powierzchni, dostępne w wielu rozmiarach i kolorach. Rollery wykorzystywane są głównie do masażu i jako uzupełnienie ćwiczeń rozciągających. Wałek umieszcza się pod bolącym lub trenowanym wcześniej mięśniem i „roluje". Pozwala to na rozluźnienie danego mięśnia, a także poprawia jego elastyczność i kurczliwość.

Kółko z uchwytami – dający doskonałe efekty, ale wymagający rekwizyt, przeznaczony raczej dla osób z dłuższym stażem treningowym. Bardzo mocno angażuje mięśnie korpusu oraz przedramiona. Ćwiczenie polega na złapaniu dłońmi uchwytów znajdujących się po bokach kółka i przetoczeniu go do przodu, rozciągając przy tym całe swoje ciało, a następnie wróceniu w ten sam sposób do pozycji początkowej. Ćwiczenie to można wykonywać zaczynając z podparcia na kolanach bądź w wersji dla zaawansowanych, z pozycji stojącej.

Pas wyszczuplający – dostępny jest w dwóch odmianach: elektrycznej, gdzie skurcze mięśni brzucha osiągane są poprzez elektrostymulację, oraz neoprenowej, która podnosi temperaturę ciała, przyspieszając tym samym przemianę materii.

Podsumowanie

Niezależnie od rodzaju sprzętu fitness na jaki się zdecydujemy należy pamiętać, że dla osiągnięcia maksymalnych korzyści, ćwiczenia muszą iść w parze ze zbilansowaną dietą. Cały czas spędzony na treningu przyniesie w najlepszym wypadku połowiczne korzyści, jeśli po jego zakończeniu zasiądziemy do tłustego, kalorycznego jedzenia.

Produkty

Zmień produkt
 
Zmień produkt
 

koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.