Akcesoria do jogi

Akcesoria do jogi [1]
Akcesoria do jogi [2]
Akcesoria do jogi [3]
Akcesoria do jogi [4]
Akcesoria do jogi [5]
Akcesoria do jogi [6]

Joga jest wywodzącą się z Indii, jedną z najstarszych metod samodoskonalenia cielesnego i duchowego znaną człowiekowi. Samo słowo ma wiele znaczeń, do najważniejszych można zaliczyć droga, zjednoczenie i ujarzmienie. Joga dzieli się na wiele rodzajów, ale uprawiać ją może każdy, niezależnie od wieku.

Sprzęt do jogi

Podstawowym rekwizytem jest mata. Do praktykowania jogi statycznej nadaje się praktycznie każdy model. Najlepsze będą miękkie, kauczukowe maty, nadające się do składania. Dla wersji dynamicznej należy wybrać matę bardziej wytrzymałą i odporną na ścieranie. Cechują się one również większą sztywnością i twardością powierzchni.
Jeśli mamy zamiar ćwiczyć stacjonarnie, dobrym pomysłem może być zainwestowanie w cięższą i bardziej wytrzymałą matę dla profesjonalistów. Należy jednak dysponować odpowiednim dla niej miejscem ponieważ maty tego typu nie nadają się do składania. Dla bardziej mobilnych joginów zostają, wspomniane wcześniej, miękkie maty do jogi statycznej.
Większość dostępnych na rynku mat wykonana jest z materiałów zawierających PVC. Odradza się kupowanie tanich mat z uwagi na większą, niż w droższych odpowiednikach, zawartość tego składnika. Można również zaopatrzyć się w matę w całości wykonaną z kauczuku, a w przypadku alergii na kauczuk - matę z neutralnego materiału TPE.

Do akcesoriów niezbędnych, szczególnie dla osób zaczynających swoją przygodę z jogą, zaliczają się również rękawiczki i specjalne, pięciopalczaste skarpetki. Zapobiegają one ślizganiu się po macie w czasie wykonywania podporów i chronią przed ewentualnymi kontuzjami, które mogą być tego skutkiem, np. zerwanie ścięgien. Dodatkową zaletą, w przypadku ćwiczenia na zajęciach grupowych, jest ograniczony kontakt z używaną przez wiele osób wcześniej matą. Nigdy nie można być do końca pewnym poziomu higieny poprzednich użytkowników, a nie warto ryzykować grzybicy, kurzajek i innych podobnego typu dolegliwości.

W czasie wykonywania ćwiczeń, gdy odczuwalny jest brak wymaganej elastyczności, przydatne będą specjalne paski do jogi. Doskonale sprawdzają się one również jako pomoc przy rozciąganiu. Podobnie jak w przypadku używanych mat, posiadanie własnych pasków chroni przed ryzykiem zarażenia się chorobami skóry.

Dla dodatkowej stabilizacji można zaopatrzyć się w bloczek do jogi. Powinien być w miarę ciężki i stabilny, by przenoszona na niego masa ciała nie powodowała jego przesuwania. Dobrym źródłem dodatkowego podparcia są też wałki do jogi. Składają się one z pokrowca, który jest dostępny w wielu kolorach, wkładu z zamknięciem na suwak oraz wypełnienia wkładu, którym jest łuska gryki. Wkład może być uzupełniany dzięki suwakowi, a pozostałe części prane w razie potrzeby.


koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.