Domowa siłownia

Domowa siłownia [1]
Domowa siłownia [2]
Domowa siłownia [3]
Domowa siłownia [4]
Domowa siłownia [5]
Domowa siłownia [6]
Domowa siłownia [7]

Nie wszyscy lubią publiczne siłownie często przepełnione ludźmi, z kolejkami do maszyn, brakiem klimatyzacji i głośną muzyką, niekoniecznie w ich guście. Najprostszym rozwiązaniem w tym wypadku jest stworzenie własnej, domowej siłowni. Koszt takiego przedsięwzięcia jest niższy niż się może wydawać i często równa się kwocie rocznego karnetu na salę.

Wiele osób rozważa kupno atlasu czyli wielofunkcyjnego przyrządu sportowego służącego do wykonywania ćwiczeń mięśni całego ciała. Jest to jednak rozwiązanie dla osób, które dysponują dużą ilością wolnej przestrzeni w domu oraz sporym budżetem (kupowanie tanich atlasów nie jest wskazane z racji dużej ilości ruchomych części i mechanizmów, które w przypadku tańszych modeli mają niską jakość wykonania).

Do wykonania pełnowartościowego treningu siłowego potrzeba tak naprawdę mniej przyrządów niż się może wydawać.

Sprzęt do siłowni domowej

Sprzęt, którego nie może zabraknąć, to z pewnością hantle. Jest to podstawowy i bardzo uniwersalny sprzęt treningowy, który pozwala trenować mięśnie górnej części ciała. Do zabezpieczenia obciążenia wystarczą zaciski sprężynowe.

Kolejnym elementem będzie zestaw gryfów i obciążeń czyli popularne sztangi, które można wykorzystywać zarówno jako wolne ciężary, jak i w połączeniu z ławką do wyciskania lub stojakami do przysiadów.

Samo obciążenie, zwane potocznie „nakładem", powinno być żeliwne. Należy unikać wersji gumowych (bitumicznych, kompozytowych), które pomimo estetycznego wyglądu cechuje krótka żywotność.

Do zabezpieczenia obciążenia na sztandze, z racji występowania o wiele większych ciężarów niż w przypadku hantli, zaleca się użycie zacisków olimpijskich.

Ławka do wyciskania z regulacją konta nachylenia oparcia w obie strony i możliwością późniejszej rozbudowy o dodatkowe funkcje takie jak wyciągi, prasy do nóg czy modlitewnik jest dobrą bazą początkową. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na jakość wykonania obicia oparcia ławki.
W przypadku zakupu ławki bez możliwości dołączenia modlitewnika, można takowy dokupić jako samodzielne urządzenie. Jest to dobry pomysł dla osób, którym zależy szczególnie na dobrze rozwiniętych mięśniach rąk, ponieważ modlitewnik świetnie izoluje właśnie te partie mięśniowe.

Stojaki podtrzymujące sztangę mogą być połączone z ławką na stałe lub stanowić samodzielną konstrukcję. W obu przypadkach powinny posiadać regulację wysokości i cechować się absolutną solidnością wykonania, od której zależeć będzie bezpieczeństwo osoby trenującej.

Nieocenionym dodatkiem będzie z pewnością drążek do podciągania, który zależnie od potrzeby można przykręcić w futrynie drzwi, bezpośrednio do ściany lub sufitu.

Po siłowej części treningu zaleca się wykonanie treningu cardio, zwanego również wytrzymałościowym bądź tlenowym. Jeśli zależy nam na pozostaniu w domowym zaciszu, potrzebny nam będzie do tego celu rower treningowy.

Po zakończeniu całej sesji treningowej należy bezwzględnie pamiętać o rozciąganiu. Poprawia ono ukrwienie w mięśniach oraz ich regenerację, zwiększa zakres ruchu w stawach, obniża ryzyko naderwania mięśni i sprawia, że cały układ ruchowy pracuje lepiej. Dobrym pomysłem będzie więc zaopatrzenie się w dodatkowe rekwizyty w postaci maty oraz gumowej piłki treningowej.

Produkty

Zmień produkt
 

koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.