Jak przygotować się do treningów na siłowni?

Jak przygotować się do treningów na siłowni? [1]
Jak przygotować się do treningów na siłowni? [2]
Jak przygotować się do treningów na siłowni? [3]
Jak przygotować się do treningów na siłowni? [4]
Jak przygotować się do treningów na siłowni? [5]

Idzie lato, a wraz z nim, jak co roku, moda na odsłonięcie większości swojego ciała. Niestety, grono osób będzie raczej starało się je zakryć, z obawy przed negatywną oceną swojej sylwetki, przez inne osoby. Warto zatem zadbać o figurę już dziś, i rozpocząć treningi na siłowni. Podpowiadamy zatem w jaki sposób się do nich przygotować.

Motywacja

Wiele osób uważa, że treningi na siłowni przypominają wybiegi dla modeli oraz modelek, i rezygnują z wizyty w tym miejscu. To prawda, że spora ilość osób tu trenujących, posiada idealną figurę, ale trzeba też zaznaczyć, że ciężko na nią pracuje, często pod czujnym okiem fachowców. Te wspaniałe sylwetki, o których mowa, to liczne godziny ciężkich treningów i wysiłku: brzuszków, pompek, biegu na bieżni oraz zajęć grupowych, na których walczy się z cellulitem czy nadmiarem skóry. Warto też zaznaczyć, że siłownie to idealne miejsce, na rozpoczęcie walki z nadwagą i otyłością. Tu bowiem z pewnością można pozbyć się nadmiernych kilogramów. Trzeba się jednak odpowiednio zmotywować do ćwiczeń, bowiem nic nie przychodzi łatwo i bez wysiłku. Często będą boleć mięśnie, często pot będzie się lał strumieniami, często ćwiczący ma ochotę się poddać. Dlatego nie chcąc się zbyt szybko poddać, należy wyznaczyć sobie nagrodę za osiągnięty cel. Niech to będzie spełnienie największego marzenia. Wtedy wiadome się stanie, że do porażki nie dojdzie.

Pomoc trenera

Osoby, które nie potrafią się zmotywować same, warto aby skorzystały z pomocy osobistego trenera personalnego. On nie tylko znajdzie odpowiednią motywację i wspomoże w chwilach zniechęcenia oraz podczas nawracających myśli „nie dam rady", ale także ułoży profesjonalny plan treningowy i będzie oceniał wyniki. Rola trenera personalnego często jest niedoceniana, szczególnie przez osoby początkujące i dopiero zaczynające swoją przygodę z treningami na siłowni. Istotny jest jednak fakt, że dzięki opiece trenera, z pewnością nie dojdzie do urazów i kontuzji stawów, dlatego, że z pewnością pokaże on prawidłowe wykonywanie poszczególnych ćwiczeń oraz wyjaśni w jaki sposób należy korzystać z danych przyrządów do ćwiczeń.

Trenerzy personalni i instruktorzy fitness prowadzą także zajęcia grupowe, takie jak pilates, tabata, zumba i inne. Nie skupiają się wtedy na konkretnej osobie i jej wynikach, a na nauce konkretnych ćwiczeń. Trenując w grupie łatwiej się jednak zmotywować.

Dieta

Szykując się do treningów na siłowni nie należy zapominać o odpowiedniej diecie. Po pierwsze warto ograniczyć węglowodany i wprowadzić do swego jadłospisu większą ilość białka, który jest budulcem mięśniowym i pomaga spalić tłuszcz. Powinno się jadać lekki posiłek białkowy na godzinę przed treningiem i większy zaraz po nim. Nie należy w dni, w których występuje trening, ograniczać ilości spożywanych kalorii. Dodatkowo warto pamiętać o regularnym spożywaniu posiłków, o mniej więcej stałych porach.

Pakujemy torbę na siłownię

Odpowiednie przygotowanie zewnętrzne, na trening na siłowni, to podstawa. Warto bowiem być przygotowanym na ciężką pracę nad sobą i chwile relaksu zaraz po niej. Oto lista najpotrzebniejszych rzeczy, które należy zabrać ze sobą na siłownię:

  • Torba sportowa posłuży nam do pakowania się. Powinna być z nieprzemakalnego ale przewiewnego materiału z oddzielną kieszonką na sportowe obuwie i brudne ubrania.
  • Najbardziej odpowiednie buty to adidasy, ale z siateczką zapewniającą cyrkulację powietrza. W żadnym wypadku nie powinno się wybierać tych całkiem skórzanych bądź ze sztucznego, nieprzewiewnego tworzywa. Dodatkowym atutem będzie podeszwa antypoślizgowa.
  • Sportowa koszulka, najlepiej bokserka, sportowy biustonosz, który podtrzyma i zabezpieczy podczas ćwiczeń, biust, wygodne spodnie dresowe.
  • Mały ręcznik do wytarcia twarzy, szyi i dekoltu podczas ćwiczeń jak również do położenia na przyrządach do ćwiczeń.
  • Kosmetyki, bielizna na zmianę, ręcznik kąpielowy i klapki pod prysznic, do relaksującej kąpieli po treningu.
  • Nie należy również zapominać o butelce wody mineralnej, niegazowanej, dzięki której będzie można ugasić pragnienie podczas treningu.

Produkty

Zmień produkt
 
Zmień produkt
 

HMB

Zmień produkt
 

koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.