Jakie odżywki na rzeźbę?

Jakie odżywki na rzeźbę? [1]
Jakie odżywki na rzeźbę? [2]
Jakie odżywki na rzeźbę? [3]
Jakie odżywki na rzeźbę? [4]
Jakie odżywki na rzeźbę? [5]

Okres redukcji, potocznie nazywany „rzeźbą", polega na maksymalnej redukcji tkanki tłuszczowej przy zachowaniu jak największej ilości wypracowanej wcześniej tkanki mięśniowej. Ujemny bilans kaloryczny, który towarzyszy temu procesowi, naraża mięśnie na katabolizm. Żeby mu zapobiec, należy sięgnąć do odpowiedniej suplementacji.Trzeba również pamiętać, że suplementy to jedynie środki uzupełniające podstawową dietę, a rezultaty nie pojawią się w ciągu kilku dni.

Rola metabolizmu

Oprócz niskokalorycznej diety i wybranych suplementów, ważnym elementem dla przeprowadzenia pomyślnej redukcji jest znajomość działania metabolizmu, czyli przemiany materii i energii, która zachodzi w każdej żywej komórce organizmu.

Przyspieszenie metabolizmu, a tym samym redukcji tłuszczu, nawet o kilkanaście procent, można uzyskać poprzez zwiększenie ilości białka w diecie. Należy pamiętać o jednoczesnym obniżeniu dostarczanych kalorii z węglowodanów i tłuszczów.

Kolejnymi czynnikami wpływającymi na przyspieszenie metabolizmu są:

  • picie dużych ilości wody, minimum 2 litry dziennie, w dni treningowe nawet do 3 litrów,
  • picie herbaty, czerwonej i zielonej,
  • jedzenie owoców, ale tylko do godziny 12:00, najlepiej na pusty żołądek,
  • spożywanie produktów zawierających błonnik,
  • częstsze, ale mniejsze posiłki, najlepiej gorące i ostro przyprawione.

Suplementacja

Pierwszym produktem, który przychodzi na myśl są oczywiście spalacze tłuszczu. Pomagają one pozbyć się nadmiernej ilości wody, kontrolować apetyt i jak sama nazwa wskazuje, uwalniają i spalają tłuszcz jako główne źródło energii.

Kolejnym, bardzo popularnym suplementem, jest kreatyna. Przede wszystkim pomaga utrzymać stan anaboliczny, podwyższa wchłanialność białek, zwiększa wytrzymałość i poziom energii co skutkuje możliwością bardziej intensywnych treningów, a zarazem bardziej efektywnego spalania zbędnych kalorii.

Wiele osób łączy kreatynę z HMB, które według badań najlepsze efekty przynosi wśród osób początkujących oraz tych, które powracają do ćwiczeń siłowych po dłuższej przerwie. Podobnie jak w przypadku kreatyny, HMB poprawia wytrzymałość mięśniową, zapobiega również rozpadowi białek i skutecznie wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej.

BCAA, czyli aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych, hamują efekty katabolizmu oraz dodatkowo przyczyniają się do wzrostu beztłuszczowej masy ciała.

ZMA, czyli połączenie chelatów magnezu i cynku z witaminą B6. Zapobiega katabolizmowi białek, zwiększa poziom testosteronu i leptyny, odpowiedzialnych za lepsze wykorzystanie energii podwyższanej przez wspomnianą wcześniej kreatynę, wspomaga również regenerację organizmu.

Jako że posiłki białkowe w największym stopniu przyspieszają metabolizm, zaleca się również dodanie do listy suplementów odżywkę białkową.


koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.