Jak nie przytyć przez Święta?

Jak nie przytyć przez Święta? [1]
Jak nie przytyć przez Święta? [2]
Jak nie przytyć przez Święta? [3]
Jak nie przytyć przez Święta? [4]
Jak nie przytyć przez Święta? [5]

Wiele osób z niecierpliwością oczekuje Świąt, szczególnie z jednego powodu. Są nim pyszne świąteczne potrawy. Na samą myśl o tych wszystkich przysmakach, ślina napływa do ust. I nie ma się czemu dziwić. Wigilijny barszcz, pierogi z kapustą i grzybami, karp w galarecie, sałatka śledziowa, czy makowiec to tylko niektóre z pyszności, które będą z ochotą pałaszowane przez całe Święta. Niestety zbytnie folgowanie sobie przy stole ma swoje przykre konsekwencje w postaci dodatkowych centymetrów w pasie.

Jak nie przytyć przez Święta?

Czy zatem aby utrzymać wagę i uniknąć problemu ze zmieszczeniem się w sylwestrową suknię lub garnitur, trzeba zrezygnować ze świątecznych przysmaków? Niekoniecznie, o ile tylko nie zapomni się o kilku podstawowych zasadach.

Przede wszystkim umiar

Przede wszystkim umiar

Co za dużo to niezdrowo. Powiedzenie to znają chyba wszyscy, ale wiedza to jedno a praktyka to drugie. Jednak mimo wszystko warto trzymać się tej zasady i nie zjadać jednorazowo więcej, niż ma się to w zwyczaju. Spożywaniu nadmiernej ilości pokarmów sprzyja między innymi brak koncentracji na samym jedzeniu. Można się o tym przekonać na przykładzie posiłków spożywanych w trakcie oglądania telewizji, gdzie bardzo łatwo zatracić umiar i zjeść więcej niż się planowało, tylko dlatego, że uwaga jest skoncentrowana na oglądanym materiale.

Mniej a częściej

Mniej a częściej

Rekompensatą mniejszych porcji będą częstsze posiłki. Zbyt duże ilości spożywanych kalorii to nie jedyne zagrożenie dla prawidłowej wagi. Niekorzystne są również głodówki. Spowalniają one przemianę materii, a także skłaniają do "nadrabiania zaległości" i w konsekwencji napadów obżarstwa. Dlatego tak ważne jest regularne i umiarkowane, pod względem ilości przyjmowanych kalorii, spożywanie posiłków. Będzie to również okazja do spróbowania różnych potraw, które osobno pozwolą lepiej docenić ich walory smakowe.

Powoli i bez pośpiechu

Powoli i bez pośpiechu

Spożywanie posiłku to nie wyścig. Dlatego nie należy się spieszyć, gdyż może to powodować szereg problemów. Szybkie pochłanianie posiłków sprzyja przejedzeniu, niedokładnie przeżute kęsy negatywnie wpływają na proces trawienia, a ponadto sam pośpiech nie pozwala na należyte delektowanie się potrawami. Mimo że chęć zaspokojenia głodu jest często bardzo silna, szczególnie gdy zasiądzie się do bogato zastawionego stołu, warto pamiętać o odpowiednim "rozłożeniu sił" i daniem sobie czasu na rozkoszowanie się smakiem świątecznych potraw.

Ruch to zdrowie

Ruch to zdrowie

Pomiędzy posiłkami warto postawić na aktywny wypoczynek. Będzie to niezwykle korzystne, szczególnie jako remedium na nadmiar kalorii. Już zwykły spacer w zimowej scenerii będzie doskonałą alternatywą dla kanapy i telewizora. Przebywanie na świeżym powietrzu wpłynie ponadto korzystnie na samopoczucie i zaostrzy apetyt. W razie gdyby spełniły się marzenia wielu osób i na Święta pojawił się śnieg, można połączyć przyjemne z pożytecznym i wybrać się z dziećmi na sanki lub ulepić bałwana.

Energetyczne śniadanie i lekka kolacja

Energetyczne śniadanie i lekka kolacja

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Ma ono dostarczyć energii po nocnym wypoczynku i pobudzić ciało i umysł do działania. Natomiast kolacja, również ta świąteczna, powinna być zdecydowanie mniej obfita i bardziej lekkostrawna. Ułatwi to zasypianie i pozytywnie wpłynie na jakość snu, co również ma swoje przełożenie na zachowanie prawidłowej wagi.


koszt całkowity:
X Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.