Przemysł i biznes

5 przydatnych funkcji programu magazynowego enova365

Program magazynowy enova365

Każda firma posiadająca swój magazyn musi zastanowić się nad tym, jak zaplanować jego funkcjonowanie i jak powinna wyglądać logistyka. W zależności od tego, czy przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji, sprzedaży, czy jest firmą transportową, ta organizacja będzie wyglądać nieco inaczej. Jednak zawsze potrzebny będzie dobry program magazynowy.

Kiedy zaczniemy przeglądać oprogramowania, szybko zauważymy, że wybór mamy spory. Czeka nas więc nie lada wyzwanie. Możemy postawić na odrębny program magazynowy, co w wielu przypadkach nie jest złą opcją, ale możemy również wziąć pod uwagę system ERP, który będzie wspierał nie tylko pracę w magazynie, a w całej firmie. Jak działają systemy ERP i jakie ich funkcje przydają się w magazynie?

System ERP – co to takiego?

Pod tym pojęciem kryje się innowacyjne i zaawansowane narzędzie informatyczne, które pozwoli na zarządzanie wszystkimi zasobami, jakie są w firmie. W jednej bazie danych będą gromadzone i przetwarzane informacje ze wszystkich działów przedsiębiorstwa. Podstawowym zadaniem systemu ERP jest zwiększenie wydajności pracy, automatyzacja procesów wewnątrz firmy i zoptymalizowanie przepływu danych. Lepsza komunikacja to większa wygoda, efektywność i mniejsze ryzyko błędów. Systemy ERP mają różne moduły, które swoimi funkcjami są dostosowane do charakteru pracy w danym dziale. Jakie funkcje będą najbardziej przydatne, kiedy potrzebujemy programu magazynowego? Sprawdźmy na przykładzie systemu ERP enova365.

1.Kontrola nad stanami magazynowymi

Mając system ERP, możemy łatwo sprawdzić, gdzie w magazynie znajdują się poszczególne towary. Widzimy, kiedy się kończą i trzeba zaplanować zamówienie u dostawców. Mamy też informację o tym, jak duża będzie dostawa i na jaki dzień jest planowana, więc możemy zorganizować miejsce.

2. Szybka generacja dokumentów

Wydania i przyjęcia magazynowe to coś, co zna każdy pracownik magazynu. Dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu można bardzo szybko wygenerować dokumenty jak WZ, PZ i wiele innych. W razie pomyłki łatwo można wykonać korektę.

3. Natychmiastowy dostęp do zamówień klientów

Ponieważ system ERP jest zintegrowany ze wszystkimi działami firmy, kiedy tylko pracownik działu sprzedaży lub klient w przypadku sklepu internetowego, wprowadzi swoje zamówienie, osoba pracująca w magazynie od razu zobaczy je w systemie. Dzięki temu może szybko przystąpić do realizacji, a zamówione produkty sprawnie dotrą do klienta.

4. Sprawna inwentaryzacja

Zweryfikowanie stanów magazynowych może być problematyczne, jeśli towarów na półkach jest dużo. Dzięki systemowi ERP można dostać szybki raport na temat tego, gdzie i co się znajduje, więc podczas inwentaryzacji nie trzeba wstrzymywać pracy całego magazynu.

5. Zarządzanie online

Aby mieć wgląd do stanów magazynowych, dokumentów i raportów, nie trzeba być fizycznie w firmie. System ERP pozwala na zarządzanie magazynem online, dlatego z dowolnego miejsca można analizować poszczególne dane i planować zamówienia u dostawców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *